سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دورى تو از کسى که تو را خواهان است ، در بهره‏اى که تو را از اوست نقصان است ، و گرایشت بدان که تو را نخواهد خوار ساختن گوهر جان است . [نهج البلاغه]

افراطی های ایتالیا

 

A.C Milan

نام باشگاه: آث میلان

رئیس باشگاه: سیلویو برلوسکونی

سال تاسیس: 1899 میلادی

آدرس سایت رسمی: www.acmilan.com

نام استادیوم: سن سیرو با گنجایش 85700 نفر

رنگ لباس: پیراهن قرمز و سیاه وشورت سفید



کشور ایتالیا ، یکی از مهدهای بزرگ فوتبال است. همواره در شهرهای این کشور ، فوتبال حرف اول را می زند. رم ، میلان ، ناپل و تورین از جمله شهرهای فوتبال خیز ایتالیا به شمار می آیند.
شهر میلان به عنوان یکی از بزرگترین و زیباترین شهرهای کشور چکمه ، با حضور دو تیم بزرگ و معروف اینتر و میلان ( آث میلان) همیشه مرکز فوتبال ایتالیا بوده و هست. مردم این شهر نیز از پرشورترین طرفداران فوتبال هستند و نتایج و حاشیه فوتبال را پیگیری می کنند.
تیم میلان در سال 1899 میلادی توسط عده ای از جوانان شهر تشکیل شد. پس از اینکه میان اعضای تیم اختلاف افتاد ، عده ای از معترضین به قصد رقابت با دیگر افراد تیم ، تیم اینتر را تاسیس کردند.

تیم میلان اولین قهرمانی خویش را در سال 1901 جشن گرفت. از همان ابتدا ، میلان طرفداران بسیاری را جذب کرد. میلانیها در سالهای 1906- 1907 و 1951 باز هم به جام قهرمانی باشگاههای ایتالیا ( سریA ) دست یافتند. راه راه پوشان روسونری با کسب 12 عنوان قهرمانی دیگر در باشگاههای ایتالیا درسالهای 1955- 1957- 1959 - 1962- 1968- 1979- 1988- 1992- 1993- 1994- 1996 و 1999 و ????همچنین با چهار قهرمانی جام حذفی در سالهای 1967- 1972- 1973 و 1977 و چهار سوپر جام ایتالیا در سالهای 1988- 1992- 1993- 1994 از پرافتخار ترین تیمهای ایتالیا محسوب می شوند. اوج قدرت آث میلان را می توان در اواخر دهه 80 میلادی و اوایل دهه 90 میلادی مشاهده نمود.
سیلویو برلوسکونی ، سیاستمدار بزرگ ایتالیا هنگامی که صاحب باشگاه شد ، با به خدمت گرفتن بازیکنان بزرگی مانند رودگولیت ، مارکوفان باستن و فرانک ریکارد هلندی و بازیکنان ایتالیایی چون مالدینی ، باره سی و تاسوتی نقشه های قهرمانی فوتبال ایتالیا و جهان را رسم نمود.
گماردن نظریه پرداز بزرگی چون آریگو ساچی به سمت مدیریت فنی ، شهرت و آوازه میلان را بیش از پیش نمایان ساخت. با آمدن فابیو کاپلو و کسب قهرمانی های متعدد آث میلان با این مربی ، محبوبیت برلوسکونی ، در میان طرفداران انبوه میلان و مردم عادی افزایش یافت. تا جایی که اکنون به عنوان نخست وزیر کشورایتالیا مشغول به کار است. میلان در سالهای 1963-1969- 1989- 1990- 1994-2003-2007به جام باشگاههای اروپا نیز دست یافته است و به لطف بازیکنان طراز اول و مربی توانمند خود سه سوپر جام اروپا در سالهای 1989- 1990 و 1995 را فتح کرده است.
اکنون که برلوسکونی با مشغله کاری فراوانی رو به روست ، آدریانو گالیانی به عنوان معاونت باشگاه اداره امور تیم را بر عهده دارد.
یکی از نامدارترین ترین بازیکنان میلان ، جیانی ریورا است که با 501 بازی تا کنون بیشترین حضور را در میدان همراه با آث میلان داشته است.
اینک تیم آث میلان از نظر کسب قهرمانی و جام در مسابقات اروپایی و جهانی یکی از پرافتخارترین تیمهای جهان فوتبال محسوب می شود
نخست وزیر ایتالیا یکی از چهره هاى فعال این کشور است. سیلویو برلوسکونى علاوه بر فعالیت سیاسى، در بخش هاى مختلف اقتصادى نیز فعال است. در ایتالیا کمتر مى توان فعالیت سودآور اقتصادى پیدا کرد که
نخست وزیر دستى در آن نداشته باشد. از ورزش تا هنر و صنعت و کشاورزى، ارتباطات و ... همه جا مى توان نام برلوسکونى را یافت که در بعضى از آنها نخست وزیر چهره اول است مثل ریاست باشگاه میلان و شبکه تلویزیونى مدیاست. و در برخى دیگر جزو سهامداران بزرگ. همین چهره زیاده طلب برلوسکونى و تمایلات دیکتاتورى اش از او چهره یى منفور در نزد مردم ایتالیا ساخته است.
اما به تازگى قانونى در ایتالیا با هدف محدود کردن فعالیت هاى افراد مختلف و ممانعت از چند شغله بودن تصویب شده است. همین قانون، نخست وزیر چند شغله را مجبور کرد از مشاغلى که نسبت به پست نخست وزیرى اهمیت کمترى دارند استعفا دهد. به این ترتیب برلوسکونى مجبور شد از شغل مورد علاقه خود یعنى ریاست میلان استعفا دهد.
سیلویو برلوسکونى از سال
???? مسؤولیت هدایت میلان را برعهده گرفت و توانست همراه این تیم به قهرمانى اروپا، قهرمانى اسکودتو و چند افتخار داخلى و بین المللى دیگر دست یابد. برلوسکونى از آن دست رییسانى بود که در امور فنى تیم دخالت داشت خیلى ها معتقدند دانش فوتبالى نخست وزیر بر دانش سیاسى اش برترى دارد. انتقادهاى برلوسکونى از تاکتیک هاى آنچلوتى معروف است. رییس میلان در شب خداحافظى از باشگاه محبوب اش گفت: «واقعاً ناراحتم، خیلى ناراحت.» یکى از خبرنگاران از برلوسکونى خواست میزان ناراحتى خود را در فاصله ? تا ??
تخمین بزند و برلوسکونى با لبخند گفت: «یازده. در طول سال هایى که رییس میلان بودم به همراه این تیم بیش از هر مسؤولیتى موفقیت کسب کردم.» برلوسکونى در کنار ریاست میلان مجبور است از ریاست شبکه هاى تلویزیونى مدیاست نیز استعفا دهد. اما نخست وزیر مى گوید: «فعالیت تلویزیونى برایم مهم بود. اما نه به اندازه میلان.» از این پس پسر برلوسکونى، پیرسیلو برلوسکونى ریاست میلان را برعهده خواهد داشت.
پائولو مالدینى کاپیتان میلان که یکى از پرسابقه ترین بازیکنان باشگاه است درباره استعفاى برلوسکونى
می گوید: «خداحافظى به دین شکل یعنى اینکه او مجبور شده این کار را انجام دهد. برلوسکونى به دلایلى که همه ما مى شناسیم مجبور به استعفا شد. به نظر من سیلویو برلوسکونى هرگز از کنار ما نمى رود، او همیشه به ما نزدیک است. میلان همیشه در قلب رییس جاى دارد.»
اما جدایى برلوسکونى چه تأثیرى بر آینده میلان خواهد داشت. رییس خود در این باره مى گوید: «خیلى چیزها و هیچ چیز! خیلى چیزها از نظر روحى و هیچ چیز از نظر سهام و نوع فعالیت تیم. همه کسانى که موفقیت میلان را مى خواهند مى توانند راحت باشند، شرایط همینگونه خواهد بود. آدریانو گالیانى همچنان رییس است و میلان همچنان براى قهرمانى تلاش مى کند.»

برلوسکونى و میلان از نگاه تاریخ


پس از آنکه در تاریخ
?? فوریه ???? سیلویو برلوسکونى مالک میلان شد، این تیم توانست موفقیت هاى بزرگى را کسب کند. البته سال ???? براى میلان چندان موفق نبود، اما میلان برلوسکونى حرکت خود را از سال بعد و با آوردن آریگو ساکى به عنوان مربى آغاز کرد او توانست عصاى سه دندانه
افسانه یى یعنى مارکو فان باستن، رود گولیت و فرانک ریکارد را به میلان بیاورد. ترکیبى که میلان را به یکى از بزرگترین
باشگاه هاى جهان تبدیل کرد.
پس از آن آریگو ساکى جاى خود را به فابیو کاپلو سپرد. در این زمان میلان توانست بهترین هاى ایتالیا همچون فرانکو بارزى، مالدینى و روبرتو باجو را جذب کند. البته ستاره هاى خارجى هم در میلان کم نبودند.
دژان ساویسویچ صرب، ژورژ وه آ لیبریایى، مارسى دزایى فرانسویى و آندرى شوچنکوى اوکراینى پرافتخارترین ستاره هاى خارجى میلان هستند. حضور بازیکنان برزیلى، چهره یى جهانى به میلان داد. روسونرى در طول مدت حضور برلوسکونى توانست هفت بار قهرمان اسکودتو،
? بار قهرمان اروپا، ? بار قهرمان سوپر جام اروپا، چهار بار قهرمان سوپر جام ایتالیا، ? بار قهرمان جام بین قاره یى و یک بار قهرمان کوپا ایتالیا شود.

ورزشگاه بزرگ سن سیرو

ورزشگاه جوزپه مه آتزا معروف به سن سیرو که در شهر میلان بنا شده است بدون شک مکانی مقدس برای افتخارآفرینی ? تیم بزرگ شهر میلان است. میلان و اینتر به ترتیب ملقب به روسونری و نرآتزوری بسیاری از افتخارات خود را در این ورزشگاه آفریده اند ضمن اینکه اگر گفته شود این ورزشگاه به نمادی برای فوتبالدوستان در سراسر جهان تبدیل شده است، اغراق نیست.
سن سیرو که در غربی ترین نقطه شهر میلان قرار دارد، گنجایش
?? هزار و ???
تماشاچی را دارد، در شیب تندی واقع شده که آن را به قلعه ای فتح ناشدنی تبدیل کرده است.
با چنین عظمتی، سن سیرو میزبان دومین و چهاردهیمن دوره جام جهانی بوده و صحنه های فراموش ناشدنی در آن رقم خورده است.

این ورزشگاه میزبان فینال جام های اروپایی در سال های
???? و ????
نیز بوده است.
??? نفر در طول ?? ماه و نیم و با استفاده از یک میلیون کیلو سیمان و ? هزار و ??? متر مکعب ماسه ساخته شد.این استادیوم برای رسیدن به استحکام امروزی ? مرحله را پشت سر گذاشته که شاید مهمترین آن قبل از جام جهانی ???? بود که طی آن سومین حلقه و ??
ستون برای حمایت از سقف ساخته شدند.
با استفاده از دو جرثقیل
??
متری، کار مدرنیزه کردن انجام شد. در حال حاضر نیز موزه افتخارات او باشگاه و همچنین مجسمه های مومی بازیکنان برتر این دو تیم را به تصویر کشیده است.

سالهای 1955 و 1990 بازسازی هایی روی این ورزشگاه انجام شد تا جایی که به یکی از بزرگ ترین و مجهز ترین ورزشگاه های جهان تبدیل شد. اولین بازی این ورزشگاه در 19 سپتامبر 1926 بین دو تیم میلان و اینتر انجام شد.
? سال پس از ساخت این ورزشگاه دومین دوره جام جهانی در آن برگزار شد. ? دیدار در این ورزشگاه برگزار شد، سوییس ?-? هلند را مغلوب کرد و آلمان برابر سوئد ?-یک به پیروزی رسید اما دیدار حساس میزبان برابر تیم شگفتی ساز اتریش در سن سیرو با تک گل دقیقه دهم انریکو گوایتپا به سود ایتالیا به پایان رسید و این تیم در فینال با درخشش مهاجم خود جوزپه مه آتزا با نتیجه ?-یک چک و اسلواکی را در فینال و در شهر رم شکست داد و به نخستین قهرمانی خود دست یافت.در شهر میلان بازی و عشق به یکی از ? تیم به طور موروثی نسل به نسل منتقل می شود.چزاره و پائولو مالدینی ?
چهره برجسته و آشنا میلان هستند .

در طول یک قرن رقابت، تنها یک نفر بوده که رقابت میان
?
تیم را کاهش داده است. جوزپه مه آتزا که بهترین دوران ورزشی خود را با اینتر گذرانده بود یک فصل نیز برای میلان بازی کرد.
پس از مرگ وی،
? تیم تصمیم گرفتند برای یادبود او نام ورزشگاه را به نام وی تغییر دهند و سن سیرو رسماً در سال ???? به جوزپه مه آتزا تبدیل شد اما همچنان در نظر هواداران متعصب ?
تیم همان سن سیرو است.

فهرست قهرمانى هاى میلان

قهرمانى سرى ا:????-???? و ????-???? و ????-???? و ????-???? و ????-???? و ????- ???? و ????-????
قهرمانى لیگ قهرمانان: ???? و ????? و ???? و ????
کوپا ایتالیا: ????-????
سوپر جام اروپا: ???? و ???? و ???? و ????
سوپر کاپ ایتالیا: ???? و ???? و ???? و ???? و ????
جام بین قاره یى: 1989 و1990



میلانتو ::: جمعه 87/9/29::: ساعت 11:42 عصر

>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 8


بازدید دیروز: 9


کل بازدید :21071
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
میلانتو
درسته این وبلاگ متعلق به طرفداران ایتالیاست اما هر فوتبال دوستی می تونه مراجعه کنه.من مخلص تمام طرفداران ایتالیا هستم.
 
>>آرشیو شده ها<<
 
>>اشتراک در خبرنامه<<
 
 
>>طراح قالب<<